BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Quina és la seva preferència a l'hora de viatjar

jueves, 25 de febrero de 2010

Tercera xerrada del curset "Pas de mals rotllos" sobre l'assetjament escolar



*
El tema tractat d'ahir va ser la violència, un tema molt ampli i interessant i que sempre tenim present en la societat, trist però es la pura realitat .Guillem es va basar en el tema del "bullyng".
Hi ha diferents maneres d'agredir. L'agressió pot ser verbal i no verbal.
El bullyng o assetjament escolar és abusar d'un company amb la finalitat d' obtenir qualcuna cosa.




L'assetjament escolar es produeix quan una o més persones gaudeixen utilitzantel poder de què disposen per tal de perjudicar de forma repetida i consistent una o més persones (diana). Cal especificar que quan s'anuncia el verb perjudicar fa referència a anul·larl'autoestima i la personalitat de l'individu assetjat, és a dir, és una pràctica depredadora. No es pot confondre un cas de assetjament escolar amb un conflicte ja que en el primer cas estem parlant de diferencia de poders entre l'assetjat i l'assetjador mentre que en el conflicte hi ha igualtat de poders.

Tot i que l'assetjament escolar no és un problema relacional, es dóna en un context de relacions: quan el nen es comença a relacionar amb l'entorn fora de la família. És en aquest moment quan es necessita més relació amb els seus iguals i quan els diferencials de personalitat comencen a treballar. El diferencial d'atracció, d'intimitat i de poder són els que defineixen l'esmentada relació amb els iguals, és en aquests diferencials que defineixen el caràcter del nen on el bully ataca.

L'assetjador fa creure a la diana que no cau bé a la resta (atracció), que no és capaç de fer-se guanyar per com és (intimitat) i que tampoc té capacitat de lideratge (poder). Aquest últim diferencial és el que el bully té més desenvolupat ja que gaudint de la seva situació de lideratge utilitza el poder per perjudicar l'altre.

L'assetjament es pot presentar de moltes formes, no només físicament sinó que pot tractar-se de procediments subtils que afecten psicològicament al subjecte. Es pot diferenciar entre bulliyng directe i indirecte. El que s'explicita de forma visible i directe es tradueix en agressions violentes físiques però també situacións d'agressions no verbal (perseguir, pressionar, fer malbé o robar pertinences,…) o verbal com l'insult. En un altre nivell es troba el assetjament escolar indirecte com l'exclusió i aïllament o també missatges i notes ofensives. Ambdós tipus d'assetjament són molt perillosos però tot i que el físic pot fer més impacte el verbal o psicològic pot ser pitjor a llarg termini (requereix tractament psicològic).

Tant per pares, professors o alumnes sempre que es pressuposi el perill de la integritat física de la diana cal actuar de manera contundent i ràpida, però per resoldre correctament la situació cal seguir tota una investigació i uns passos implicant a tota la comunitat fins que un cop resolt el problema s'arribi a formular un protocol.

1 comentarios:

Antònia dijo...

Sí, estic d'acord amb tu que és un tema trist però real. Sempre ens queda col·laborar perquè el tema millori amb el nostre petit gra d'arena.