BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Quina és la seva preferència a l'hora de viatjar

miércoles, 3 de marzo de 2010

Industrialització i societat a l'Espanya del segle XIX

LA POBLACIÓ ESPANYOLA AL SEGLE XIX

1-Causes del descens de mortalitat que hi va haver a Espanya durant el segle XIX
Augment de població agrària i una alimentació millor
Unes condicions higieniques millors i gran avanços médics

2-Per què varen haver d'emigrar molts de pagesos? Cap a on se n'anave?
Per què tenien poques oportunitats de feina . Se'n anaven cap a les zones més industrialitzades (Madrid, Barcelona, Biscaia).

LES TRANSFORMACIONS EN L'AGRICULTURA


1-La reforma agrària
La reforma agrària liberal pretenia canviar les formes de propietats i de producció de l'Antic Règim
Per dur a terme la reforma agrària es varen vendre les terres de l'Esglèsia i del municipis o ajuntaments a particulars. Aquest proces de vendres es va anomenar desamortització
2-Un desenvolupament agrari escàs
Estaven els latifundis ( grans propietats)
minifundis (petites propietats)
El cereal era el conreu principal de la Meseta.
Al nord peninsular , es conreaven patates ; a Galícia també blat de les Indies , i a la zona Mediterrànea, arròs i cítrics. A catalunya i a la Rioja hi va haver una gran expansió de la viticultura, i a Andalusia, l'olivera.

ELS INICIS DE LA INDUSTRIALITZACIÓ

1-Els roblemes de la industrialització

*La poca capacitat de compra de la població, que era majoritàriament pobra.
* Les poques inversions en la indùstria perquè amb prou feines hi havia burgesia.
els transports (males carreteres i retard del ferrocarril)
Lescassetat de minerals i d'energia .
2-La indústria tèxtil.
Durant el segle XVIII ja es produïen a Catalunya teixits estampats de cotó (indianes).
El 1833 es va instal-lar la primera màquina de vapor a la indùstria tèxtil, que va tenir un gran desenvolupament a Catalunya. El carbó s'importava per mar, la qual cosa va fer que moltes fàbriques s'instalassin a la costa.

MINERIA I FERROCARRIL
Les activitats mineres més importants varen ser les del carbó i del ferro a causa de l'expansió de la siderúrgia.
1- construcció del ferrocarril
El ferrocarril es va fer amb una estructura radial , amb centre a Madrid , i una amplada entre carrils més gran que la de la resta d'Europa. Aquesta diferència de via va dificultar el comerç, perqè obligava al transbordament de mercaderies a la frontera.

0 comentarios: